Jak zareklamować firmę meblową?

Na rynku można zaobserwować rosnącą grupę producentów mebli. Jedni skupiają się na meblach dla niemowlaków i małych dzieci, inni stawiają na ogrodowe meble z technorattanu, jeszcze inni chcą oferować meble do wszystkich pomieszczeń w domu i to w różnych stylach. Jakby nie patrzeć, każda firma potrzebuje odpowiedniej reklamy. Bez tego na pewno nie znajdzie klientów na swoje wyroby.

Dobra reklama firmy meblowej

producent mebliJednak od czego zacząć? W końcu konkurencja nie śpi, a każdy producent mebli działający w małopolskim także stara się zaistnieć w branży. Na pewno warto jest zacząć od estetycznej i funkcjonalnej strony internetowej. Każdy klient bez wątpienia zaczyna od sprawdzenia strony producenta. Tam powinny się znaleźć liczne zdjęcia każdego produktu, wraz ze szczegółowymi opisami odnośnie materiałów i wymiarów. Brzydka strona www nie będzie zachęcała do przeglądania produktów. Kolejna rzecz to reklama w czasopismach i internetowych stronach branżowych. Można to robić na wiele sposobów. Wykupuje się reklamy i banery www, zamawia artykuły sponsorowane. Można także wejść w bardziej nietypową współpracę np. wypożyczenie mebli do zdjęć promujących teksty. Wtedy klient zobaczy jak mebel wygląda w całościowej stylizacji. Reklamy w internecie mogą przybierać różne formy.

producent mebliMoże to być baner umieszczony gdzieś na stronie www, może to być wyskakujące okienko, a nawet krótki filmik. To pokazuje ile możliwości marketingowych ma firma. Również wyszukiwarki internetowe mają opcję płatnych reklam przy wynikach wyszukiwania. Link do strony wraz z krótkim opisem lub reklama jednego produktu – zawsze coś się dopasuje. Z opcji tradycyjnych sprawdzają się katalogi i gazetki produktowe. Można je wrzucać do skrzynek na listy, rozdawać jak ulotki, rozkładać w salonie meblowym (jeśli ma się stacjonarny), czy też udostępniać do pobrania (w sklepie online). Wspomniany salon meblowy również jest rodzajem reklamy. W sklepie nie tylko prezentuje się same meble jeden koło drugiego, ale także meble w stylizacji. Ustawia się koło siebie dywan, kanapę, stolik kawowy, dokłada poduszki dekoracyjne i podkładki na ławę. Wtedy klientowi łatwiej jest sobie wyobrazić dany mebel u siebie w domu, a przy okazji może kupić pozostałe użyte produkty.

Ostatni sposób na zareklamowanie firmy meblowej jest udział w targach branżowych wnętrzarskich. Wtedy można zaprezentować swoje produkty hurtowniom i sklepom, jak i klientom prywatnym (często mogą kupić bilet wstępu na targi), a do tego zobaczyć co oferuje konkurencja. Udział w wystawach nie jest drogi, a może przynieść sporo korzyści.